eKrew PLUS Szpital jest wszechstronnym oprogramowaniem wspomagającym kompleksowo proces krwiolecznictwa, dedykowanym wszystkim placówkom leczniczym, w których wykonywane są badania z zakresu serologii transfuzjologicznej oraz tych, w których przeprowadzane są transfuzje krwi.
System obejmuje obsługę Banków Krwi, Pracowni Serologicznych, Pracowni Konsultacyjnych, Transfuzji na Oddziałach Szpitalnych.
Oprogramowanie jest nowoczesne technologicznie, przejrzyste i intuicyjne w obsłudze, a jednocześnie rozbudowane funkcjonalnie. Zapewnia szerokie możliwości wymiany informacji z jednostkami własnymi i zewnętrznymi (w tym HIS, RCKiK, NCK, SIM) oraz pełnej integracji z aparaturą serologiczną.
System został stworzony z myślą o małych jak i bardzo złożonych organizacjach. Ze względu na możliwość współdzielenia informacji, umożliwia zarządzanie wieloma jednostkami. Zapewnia przy tym automatyczną wymianę informacji i dokumentów w pełnym zakresie (również podpisanych elektronicznie) z placówkami leczniczymi i placówkami służby krwi.

ZAKRES FUNKCJONALNY PROGRAMU
BANK KRWI
- przyjęcia, wydania, przemagazynowania i wszystkie inne ruchy magazynowe składników krwi,w obrocie wewnętrznym jak i na zewnątrz, obsługa wielu magazynów, zapasów, terminów ważności,
- obsługa zamówień na krew i jej składniki,
- obsługa zwrotów i reklamacji, zarówno od odbiorców, jak i do dostawców oraz obsługa strat, utylizacji, resztek poprzetoczeniowych, zastrzeżeń składników,
- automatyczna wymiana danych (zlecenia/materiał/wyniki) z modułami PRACOWNI i TRANSFUZJI,
- l automatyczna współpraca z Pracowniami Serologii i Pracowniami Konsultacyjnymi, własnymi, bądź w innych placówkach leczniczych lub RCKiK, w tym automatyczne tworzenie dokumentów zleceń,
- obsługa donacyjnych i niedonacyjnych (np. czynniki krzepnięcia) składników krwi,
- identyfikacja urządzeń chłodniczych i składników krwi czytnikami RFID,
- całkowicie automatyczne rozliczanie i raportowanie transakcji z oddziałami szpitalnymi,
- współpraca z systemami szpitalnymi.
PRACOWNIA
- pełen zakres badań Pracowni Serologicznej rozszerzony o badania konsultacyjne,
- Pracownia Usług Zewnętrznych umożliwiająca wprowadzanie wyników badań zewnętrznych oraz gromadzenie i przechowywanie elektronicznych skanów dokumentów papierowych (np. wyniki z RCKiK),
- przyjmowanie (w tym przesłanych elektronicznie) zleceń na badania,
- przyjęcie materiału, automatyczny dobór metody/stanowiska, dokumentacja przyjęcia,
- sygnalizowanie niezgodności w doborze składników,
- automatyczne prowadzenie ksiąg prób zgodności oraz grup krwi,
- wspomaganie wykonywania badań, w tym historia pacjenta i składnika, sygnalizowanie niezgodności w danych i wynikach badań,
- automatyczna współpraca ze wszystkimi dostępnymi analizatorami serologicznymi,
- opatrywanie wyników komentarzami i uwagami,
- tworzenie dokumentów sprawozdań z badań, podpis elektroniczny,
- repozytorium wyników (dokumentów),
- automatyczne powiadamianie o zakończeniu badań/dostępności wyników,
- rozliczanie wykonanych usług z elastycznym wielowariantowym doborem cen,
- automatyczna współpraca z Bankiem Krwi,
- automatyczna współpraca (w tym udostępnianie i pobieranie wyników) z Pracownią Konsultacyjną.
TRANSFUZJE (na oddziałach szpitalnych)
- zdalne, elektroniczne przesyłanie zamówień na składniki i zleceń na wykonanie badań do Banku Krwi, Pracowni Serologii i Pracowni Konsultacyjnej,
- automatyczne odbieranie wyników, sprawozdań z badań oraz informacji o wydanych na oddział składnikach,
- prowadzenie elektronicznych ksiąg transfuzyjnych,
- pełna obsługa zgłoszeń powikłań poprzetoczeniowych,
- automatyczna ewidencja i raportowanie przetoczonych i nieprzetoczonych składników, zbiorczo i w podziale na poszczególnych pacjentów,
- automatyczna wymiana dokumentów podpisanych elektronicznie pomiędzy RCKiK i innymi podmiotami leczniczymi,
- współpraca z systemami szpitalnymi,
- dostęp do pełnej historii immunologicznej pacjentów,
- szybki obieg informacji dzięki pełnej dokumentacji związanej z krwiolecznictwem.
Atuty systemu eKrew PLUS Szpital
- wspomaganie i automatyzacja wszystkich procesów związanych z leczeniem krwią i jej składnikami,
- bieżąca weryfikacja spójności danych (terminy, wydawanie, blokady); kontrola poprawności reguł, sygnalizacja nieprawidłowości, eliminacja błędów,
- automatyczna i elektroniczna komunikacja z RCKiK, innymi podmiotami leczniczymi, w tym Narodowym Centrum Krwi i Systemami Informacji Medycznej,
- automatyczne tworzenie (i przesyłanie w formie elektronicznej) wszystkich obowiązujących dokumentów zleceń, zamówień, wydań, transportu, kontroli temperatur, zwrotów i reklamacji,
- elektroniczne dokumenty, księgi badań oraz książki transfuzyjne,
- pełna odtwarzalność historii procesów oraz historii zmian w dokumentach; kompletne dane zawierające informacje o osobach dokonujących zmian wraz z podaniem powodu ich dokonania,
- baza wiedzy (kontrola poprawności reguł, sygnalizacja nieprawidłowości),
- pełna integracja wszystkich elementów; raz wprowadzone dane są dostępne na wszystkich etapach pracy,
- proste w obsłudze generowanie statystyk wg dowolnych kryteriów,
- możliwość zarezerwowania jednego składnika dla kilku biorców, przy jednoczesnej pełnej kontroli wydania składnika dla właściwego biorcy,
- zwalnianie rezerwacji przez użytkownika lub automatycznie po upływie ważności próby zgodności,
- historia immunologiczna pacjenta dostępna na każdym etapie prac, obejmująca: wyniki, przetoczenia, powikłania, zamówienia, wydania, dane z Pracowni Konsultacyjnej oraz dokumenty dotyczące pacjenta,
- historia składnika dostępna na każdym etapie prac, obejmująca: zamówienia i wydania, zwroty, reklamacje, badania prób zgodności, transfuzje i powikłania oraz dokumenty dotyczące składnika,
- monitoring temperatur w lodówkach stacjonarnych oraz pojemnikach transportowych,
- uproszczone wydanie do pilnej transfuzji,
- automatyczny odbiór wyników/sprawozdań z badań,
- oznaczanie i identyfikacja krwi i jej składników zgodna z oryginalnymi oznaczeniami ISBT – wprowadzanie w sposób kompletny informacji z kodów kreskowych umieszczonych na składniku, również dotyczących atrybutów, podziału i fenotypu,
- szybka identyfikacja i rejestracja składnika za pomocą etykiet RFiD,
- wspomaganie wyboru właściwych składników krwi historią badań i przetoczeń, sygnalizowanie niezgodności w doborze, z możliwością blokady wydania lub zastrzeżenia składnika,
- pełna integracja z aparaturą serologiczną,
- wydruk wyników pojedynczych bądź seryjnych,
- możliwość zlecenia próby zgodności z pominięciem Banku Krwi, również do donacji, która została już wydana z magazynu,
- możliwość zdalnego nadzoru i autoryzacji wyników,
- automatyczna sygnalizacja problemów immunologicznych pacjenta,
- automatyczna obsługa badań złożonych (np. konflikt serologiczny) i wydań dla noworodka,
- archiwum wyników; odpis wyniku zawsze identyczny z oryginałem, niezależnie od wprowadzonych zmian,
- automatyzacja procesu dokumentowania transfuzji do ostatniego momentu (również przy łóżku pacjenta oraz na sali operacyjnej),
- wypełnianie księgi transfuzyjnej „jednym kliknięciem”,
- elektroniczne, proste zgłaszanie powikłań; ułatwione prowadzanie śledztw w przypadku powikłań poprzetoczeniowych.
System eKrew PLUS Szpital zapewnia kompleksowy przepływ danych, zarówno pomiędzy własnymi modułami, jak i z szeroko pojętym otoczeniem, a także wprowadza szereg innowacji, niespotykanych dotąd w żadnym innym programie dostępnym w naszym kraju.
Na szczególne podkreślenie zasługuje podpis elektroniczny, możliwy do złożenia na każdym etapie tworzenia dokumentacji oraz bardzo szczegółowa historia pacjenta i składnika, dostępna na każdym etapie pracy, gwarantująca ciągłość i kompletność wiedzy i pacjentach i składnikach krwi.
Nowością jest także UNIKALNY w skali kraju moduł TRANSFUZJE przeznaczony dla Oddziałów Szpitalnych, dostępny za pomocą przeglądarki internetowej. Moduł ten przeznaczony jest do wysyłania zamówień na krew i jej składniki, składania zleceń, odbioru wyników oraz pełnej obsługi procesu dokumentowania transfuzji i powikłań poprzetoczeniowych.
eKrew PLUS Szpital to program wielu możliwości. Praca w Systemie zapewnia łatwość prowadzenia gospodarki magazynowej krwi i jej składników oraz szybkość działania w leczeniu. Dokumentacja w Programie jest zawsze spójna, dostępna i kompletna. Informacje raz wpisane są wykorzystywane w całym procesie pracy, niezależnie od miejsca ich wprowadzenia.
System dysponuje wieloma automatycznymi narzędziami diagnozowania niezgodności, czego efektem jest eliminacja błędów.
Najnowsze rozwiązania sprawiają, że zmniejsza się nakład pracy personelu; m.in. dzięki możliwości zdalnej kontroli, zdalnej autoryzacji oraz prostym w obsłudze uniwersalnym i wszechstronnym statystykom.