Produkty

Marcel S.A. - lider w tworzeniu oprogramowania typu LIS

Jesteśmy zaangażowani w rozwijanie oprogramowania laboratoryjnego, które odpowiada na potrzeby naszych klientów i równocześnie kreuje przyszłość diagnostyki.

Wprowadzamy nowe, specjalistyczne oprogramowania, które ułatwiają pracę kolejnym dziedzinom diagnostyki laboratoryjnej. Nasze systemy są również cyklicznie udoskonalane i dostosowywane do bieżących wymagań prawnych i rynkowych. Dużą wagę przykładamy do projektowania, zależy nam na tym, aby systemy były:

  • intuicyjne,
  • automatycznie uzupełniane danymi,
  • łatwe w obsłudze dzięki zredukowanej liczbie kliknięć oraz implementacji skrótów klawiszowych,
  • bezpieczne dla użytkownika oraz klienta końcowego,
  • łatwe do zintegrowania z innymi systemami, takimi jak LIS, HIS czy aparatura laboratoryjna,
  • konfigurowalne do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika,
  • łatwo zarządzane poprzez nadawanie uprawnień użytkownikom,
  • rozszerzone o możliwość wieloaspektowego raportowania,
  • dostosowane do wymogów prawnych,
  • regularnie aktualizowane i wspierane przez Zespół Serwisu.

Poznaj nasze systemy informatyczne oraz usługi dodatkowe:

LIS Analityka Centrum

Kompleksowe rozwiązanie dla analityki

LIS Analityka Centrum to najbardziej zaawansowany i najczęściej wybierany system dla laboratoriów analitycznych w Polsce. Z szerokim zakresem funkcji, elastycznością i niezawodnością, jest to rozwiązanie, które spełnia potrzeby nawet najbardziej wymagających laboratoriów.

System oferuje szerokie możliwości rejestracji zleceń, zarówno automatycznie poprzez integrację zgodną ze standardem HL7, jak i ręcznie, co zapewnia elastyczność dostosowaną do potrzeb każdego laboratorium. Ponadto umożliwia on skuteczne zarządzanie błędami preanalitycznymi, pozwalając użytkownikowi na określenie rodzaju błędu, jego priorytetu, sposobu rozwiązania oraz na dokładny opis problemu i jego przebiegu. System zapewnia również bezpieczne oznaczanie materiału diagnostycznego za pomocą kodów kreskowych, co znacząco podnosi dokładność i efektywność pracy w laboratoriach. Dzięki tym cechom LIS Analityka Centrum jest podstawowym i najpopularniejszym systemem laboratoryjnym w Polsce.

Centrum oferuje następujące moduły:

Rejestracja

Moduł Rejestracja umożliwia prowadzenie kartoteki pacjentów oraz zapewnia automatyczną aktualizację danych we współpracy np. ze szpitalną bazą pacjentów.  Rejestracja zleceń możliwa jest w trybie:

    • manualnym
    • automatycznym z wykorzystaniem skanera zleceń,
    • automatycznym poprzez przyjmowanie zleceń przychodzących drogą elektroniczną (z innych systemów: szpital, inne laboratoria).

Moduł oferuje również funkcjonalność identyfikacji i przyjęcia materiału z weryfikacją zleceń i obsługą centralnej rozdzielni materiału. Kluczowe dla użytkownika jest również prowadzenie (wraz z odpowiednimi wydrukami dziennymi) centralnej książki zleceń.

Moduł Rejestracja umożliwia całkowicie automatyczny wariantowy dobór cen według wielu cenników.

Pracownia

Moduł zarządza przepływem informacji pomiędzy stanowiskami w pracowni, nadzoruje pracę aparatury, zarządza gromadzeniem, weryfikacją i wydawaniem wyników. W zakres jego funkcji wchodzą:

  • Weryfikacja listy zleceń.
  • Prowadzenie księgi pracowni diagnostycznej.
  • Tworzenie i obsługa list roboczych.
  • Akwizycja i walidacja wyników.
  • Obsługa zleceń pilnych.
  • Autoryzacja.

Autoryzacja przebiega w oparciu o prezentację zestawionych zwalidowanych aktualnych i poprzednich wyników pacjenta z wszystkich pracowni (wybrane lub wszystkie badania) z dostępem do wartości referencyjnych i opisów. W module jest możliwość wprowadzania wyników opisowych, wieloparametrowych, parametrów wyliczalnych i kontrolnych.

Kontrola jakości

Moduł ten umożliwia kompleksowe zarządzanie jakością w laboratorium poprzez prowadzenie i dokumentowanie kontroli jakości. Funkcje modułu obejmują między innymi prowadzenie kartoteki materiałów kontrolnych, procedur (SOP), automatyczne przygotowywanie Kart Kontroli, rejestrację i ewidencję wyników prób kontrolnych oraz kontrolę odtwarzalności i powtarzalności wyników

Magazyn

Moduł stanowi zintegrowany system ewidencji i gospodarowania materiałami eksploatacyjnymi. Moduł może pracować w systemie CENTRUM lub jako niezależny program; samodzielnie lub jako satelitarny podsystem z możliwością komunikacji z systemem macierzystym. Może prowadzić obsługę wielu magazynów. Umożliwia między innymi prowadzenie kartoteki materiałów eksploatacyjnych laboratorium, ewidencję dokumentów transakcyjnych oraz niezbędne zestawienia i raporty.

System Centrum posiada również zaawansowane funkcjonalności umożliwiające:

  • Automatyczną walidację – funkcja umożliwiająca automatyczne akceptowanie i zatwierdzanie wykonania badań oraz ich parametrów na podstawie wcześniej ustalonych reguł. Dzięki temu proces diagnostyczny jest szybszy i bardziej niezawodny.
  • Delta check– ta funkcjonalność pozwala na weryfikację wyników badań w kontekście poprzednich wyników pacjenta. Delta check umożliwia również blokowanie zatwierdzenia wyników, jeśli występuje odchylenie – zarówno względne, jak i bezwzględne – które przekracza wcześniej skonfigurowane limity.
  • Obsługę pracowni wysyłkowych – system pozwala na tworzenie list wysyłkowych dla badań, które mają być wykonane u podwykonawcy, co usprawnia logistykę i rozszerza możliwości diagnostyczne laboratorium.
  • Współpracę z analizatorami – system współpracuje z ponad 1000 analizatorów różnych rodzajów oferowanych przez wielu dostaców na rynku

Wybierz najpopularniejszy program do badań analitycznych i dołącz do grona zadowolonych Klientów.

Chcesz dowiedzieć się więcej napisz do nas lub skontaktuj się z Opiekunem Kluczowych Klientów

Komunikacja i Integracje

Kompleksowe rozwiązania wymiany informacji laboratoryjnych

Integracja różnych rozwiązań IT i wymiana danych jest w dziedzinie diagnostyki laboratoryjnej niezwykle istotna. Nasz wykwalifikowany zespół ekspertów jest w stanie wykonać integrację i zapewnić komunikację niemal z każdym dostępnym na rynku systemem czy urządzeniem. Poznaj zalety naszej integracji i komunikacji.

Wszystkie nasze systemy typu LIS umożliwiają integrację z systemami szpitalnymi typu HIS. Posiadamy przetestowane i uruchomione produkcyjnie połączenia z największymi dostawcami oprogramowania szpitalnego.  Połączenia LIS-HIS pozwalają na wymianę informacji laboratoryjnych w postaci elektronicznej. Jest to bardzo pożądany i jednocześnie szybki sposób komunikacji pomiędzy podmiotami medycznymi. Komunikacja opiera się na przesyłaniu danych o zleceniach oraz wynikach. Dane przesyłane są w przesyłkach obsługiwanych w standardzie HL7 oraz zgodnych z Polską Implementacją Krajową (PIK) HL7 CDA.

  • Całkowita automatyzacja procesów wymiany informacji laboratoryjnej.
  • Umożliwienie wymiany informacji laboratoryjnej wszystkim zaangażowanym podmiotom.
  • Możliwość przesyłania danych w zakresie zlecenia – wyniki pomiędzy zintegrowanymi systemami.
  • Możliwość przesyłania wyników w postaci graficznej oraz dokumentów podpisanych elektronicznie.

Usługi dodatkowe

Oferujemy usługi dodatkowe, które stanowią doskonałe uzupełnienie dla naszego oprogramowania. Dbamy o to, by nasze rozwiązania były kompatybilne z innymi systemami oraz spełniały wymagania rynkowe, takie jak EDM czy Chmura dla Zdrowia. Naszym celem jest nie tylko usprawnienie pracy diagnostów, ale także rozszerzenie ich możliwości. Wybierz z listy oprogramowanie, które Cię interesuje, a my podpowiemy, jakie usługi dodatkowe najlepiej wspomogą jego funkcjonowanie.

Centralne Zarządzanie Autoryzacją

Moduł Centralnego Zarządzania Autoryzacją (CZA) umożliwia zdalny podgląd realizacji zleceń w innych placówkach należących do tej samej organizacji oraz zarządzania nimi i w razie potrzeby, przekierowania badań do placówek, które są mniej obciążone realizacją badań lub wzmocnienia kadry diagnostów w laboratorium obciążonym.

Zalety rozwiązania:

  • umożliwia monitorowanie realizacji zleceń w czasie rzeczywistym we wszystkich placówkach należących do organizacji.
  • umożliwia śledzenie liczby badań i zleceń oczekujących na zatwierdzenie oraz na podpisanie, z podziałem na rutynowe oraz pilne (Cito) w poszczególnych laboratoriach,
  • daje możliwość zdalnego zarządzania zleceniami, w tym przekierowywania badań do mniej obciążonych placówek, co zapewnia optymalne wykorzystanie dostępnych zasobów.
  • pozwala na elastyczne zarządzanie personelem poprzez możliwość szybkiego wzmocnienia kadry diagnostów w laboratoriach o zwiększonym obciążeniu.

Moduł Centralnego Zarządzania Autoryzacją umożliwia kierownikom laboratoriów elastyczne zarządzanie obciążeniem pracą i personelem, co znacząco usprawnia funkcjonowanie placówki.

 

Rozwiń

Moduł zlecający

Moduł Zlecający zapewnia skuteczną komunikację pomiędzy systemem laboratoryjnym LIS Centrum z zewnętrznym systemem laboratoryjnym LIS. Moduł ten umożliwia elektroniczną wymianę informacji w zakresie zlecenia-wyniki.

Funkcje Modułu:

  • Komunikacja LIS-LIS – dwukierunkowa wymiana danych pomiędzy systemami laboratoryjnymi. Przesyłanie zleceń i odbiór wyników badań odbywa się zgodnie ze standardem Hl7.
  • Możliwość wykonania wybranego zakresu badań u podwykonawcy przy całkowitym wyeliminowaniu papierowych dokumentów.
  • Płynne wdrożenie, opierające się na szybkiej realizacji podłączenia, wsparciu szkoleniowym Użytkownika oraz pełnym wsparciu serwisowym przy uruchomieniu.

 

Rozwiń

Replikacja

Jednym z kluczowych elementów naszej strategii ochrony danych jest replikacja. Replikacja to proces tworzenia i utrzymywania kopii zapasowej danych w różnych lokalizacjach w celu zwiększenia ich dostępności, niezawodności i odporności na awarie.

Zalety replikacji:

  1. Zapewnienie ciągłości działania: Replikacja umożliwia utrzymanie ciągłości działania nawet w przypadku awarii sprzętu, uszkodzenia danych lub innych incydentów.
  2. Zwiększenie dostępności danych poprzez dostęp do danych z różnych lokalizacji, co minimalizuje ryzyko przerw w dostępie do informacji.
  3. Ochrona przed utratą danych: Posiadanie kopii zapasowych danych w różnych miejscach zapewnia dodatkową warstwę ochrony przed utratą informacji w przypadku np. ataków cybernetycznych, katastrof naturalnych czy ludzkich błędów.

 

Rozwiń

iCentrum

iCentrum to kompleksowe narzędzie, które umożliwia rejestrację zleceń i publikację wyników badań w punktach pobrań. Dzięki tej przeglądarkowej aplikacji diagności oraz personel medyczny w prosty i efektywny sposób mogą zarządzać danymi pacjentów oraz wynikami badań.

Funkcje iCentrum:

  1. Przeglądanie Zleceń:
  2. Ustalanie Zakresu i Filtracji Zleceń
  3. Przeglądanie i Drukowanie Wyników: Wyniki badań są prezentowane w postaci tabelki lub mogą być przygotowane do wydruku w formacie PDF.
  4. Przeglądanie wyników historycznych: Użytkownicy mogą przeglądać wyniki historyczne pacjenta wraz z wykresem wizualizującym przebieg zmian w wartości danego wyniku.
  5. Rejestracja Zleceń: Użytkownicy mogą rejestrować zlecenia, wprowadzając dane o pacjentach oraz zleconych badaniach.
  6. Edycja Zleceń: Aplikacja umożliwia edycję oraz dodawanie nowych danych do zleceń.
  7. Wprowadzenie pobrania materiał: nasz produkt daje możliwość wprowadzenia wszystkich danych dotyczących pobrania.

 

Rozwiń

Kody kreskowe

Oprócz rozwiązań informatycznych oferujemy także etykiety samoprzylepne z kodem kreskowym przeznaczone do znakowania próbek w laboratorium. Gwarantujemy unikalność naszych kodów kreskowych zarówno w ramach pojedynczego laboratorium, jak i w skali całego kraju

Etykiety drukujemy w kompletach po 2, 3, 4, 6, 8, 10 naklejek, aby dać możliwość maksymalnego ich wykorzystania oraz w wersji na różowym tle przekazanych do oznaczania próbek w trybie “CITO”

Zalety:

– druk technologią termotransferową z kalką utwardzaną,

– numeracja 10-cyfrowa,

– termin ważności etykiety – 2 lata od daty jej produkcji,

– odporność na zamrażanie (do -30 stopni C),

– możliwość dodruku na zamówienie (z zachowaniem unikalności numeracji)

– dostępne kolory etykiet: biały, różowy, pomarańczowy, czerwony

Etykiety samoprzylepne dla weterynarzy:

– gotowe do użytku, z nadrukowanym kodem kreskowym,

– drukowane w parach (identyczne) na taśmie dwurzędowej, niecięte,

nawijane na roli od minimalnej ilości 1 000 par do maksymalnie 10 000 par,

– druk technologią termotransferową z kalką utwardzaną,

– numeracja 13-cyfrowa:

– odporność na zamrażanie (do -30 stopni C),

– możliwość dodruku na zamówienie (z zachowaniem unikalności numeracji),

 

Rozwiń

AZR

Aplikacja Zdalnej Rejestracji to rozwiązanie umożliwiające zewnętrznym zleceniodawcom, takim jak przychodnie współpracujące z Zakładem Patomorfologicznym, zdalną rejestrację zleceń patomorfologicznych. Dzięki integracji z systemem PATeXpert, zleceniodawcy mogą swobodnie rejestrować zlecenia, monitorować ich status oraz przeglądać wyniki bezpośrednio z poziomu aplikacji.

Zalety aplikacji:

  • redukcja czasu potrzebnego na rejestrację zleceń oraz dostęp do wyników, co przekłada się na efektywność procesu diagnostycznego,
  • komfort pracy z dowolnego miejsca i o dowolnej porze,
  • skrócenie czasu diagnozy onkologicznej, poprzez szybki dostęp do wyników przez lekarzy.

 

Rozwiń

LISmart manager- raporty managerskie

LISmart Manager stanowi odpowiedź na rosnące potrzeby nowoczesnych laboratoriów, które dążą do zoptymalizowania zarządzania i maksymalizacji wykorzystania danych zebranych w procesie analitycznym. Moduł ten w prosty i intuicyjny sposób wspiera procesy kontroli menedżerskiej, umożliwia przeprowadzanie analiz i ocen, pomaga wykrywać i eliminować niezgodności oraz optymalizować działania. Moduł jest rozwiązaniem przeglądarkowym, nie wymaga instalacji dodatkowego oprogramowania, inwestycji w infrastrukturę techniczną, ani szkolenia co pozwala na wykorzystanie go w każdym miejscu.

Moduł zawiera zestaw narzędzi umożliwiających:

  • elastyczne tworzenie standardowych i własnych zestawień i raportów: statystycznych, ekonomicznych, rozliczeniowych, do celów naukowych, kontroli jakości i zarządzania, w tym wykorzystujących reguły i zależności z bazy wiedzy,
  • monitoring zdarzeń procesów i ich parametrów,
  • stworzenie systemu alertów, komunikatów i powiadomień,
  • automatyzację tworzenia i udostępniania dedykowanych raportów i rozliczeń zleceniodawcom i kontrahentom.

 

Rozwiń

LISkan

LISkan to kompleksowy pakiet elektronicznej dokumentacji, który ułatwia automatyczną rejestrację zleceń oraz zbieranie i przechowywanie dowolnej dokumentacji w systemie laboratoryjnym. W połączeniu z podpisem elektronicznym i usługą eLaborat, prezentującą wyniki badań przez Internet, LISkan pozwala całkowicie wyeliminować tradycyjną dokumentację papierową wewnątrz laboratorium oraz w dowolnym czasie zapewnić dostęp do oryginałów dokumentów.

Pakiet składa się z dwóch elementów: dwustronnego skanera dokumentów papierowych oraz oprogramowania, które umożliwia gromadzenie w systemie Centrum elektronicznych kopii obrazów oryginalnych dokumentów papierowych.

LISkan daje możliwość:

  • automatycznej analizy obrazu i rejestracji treści zlecenia co pozwala na szybsze i bardziej precyzyjne przetwarzanie danych,
  • podglądu oryginałów formularzy na ekranie monitora w celu uzupełnienia niezbędnych danych,
  • zapisu obrazu zlecenia papierowego w formie elektronicznej i zachowania go w systemie Centrum,
  • zapisu obrazu dowolnych dokumentów papierowych (wyniki z laboratorium podwykonawcy, karta pracy, odręczne teksty, oświadczenia itp.) w formie elektronicznej, powiązania ich ze zleceniem i zachowania w systemie Centrum.

Elektroniczna biblioteka dokumentów, dostępna w usłudze i LISkan, niewątpliwie zapewnia szybki, prosty i bezpieczny obieg dokumentów, eliminując potrzebę korzystania z kosztownej papierowej formy.

 

 

Rozwiń

EDM

W odpowiedzi na Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 25.04.2021 dotyczące Systemu Informacji w Ochronie Zdrowia, które zobowiązuje do prowadzenia dokumentacji wynikowej w formie Elektronicznej Dokumentacji Medycznej (EDM) zgodnej z Polską Implementacją Krajową (PIK) HL7 CDA oraz ich przechowywanie w dedykowanych repozytoriach, firma MARCEL S.A. opracowała kompleksowe rozwiązania spełniające wymagania laboratoriów medycznych:

  • rozszerzenie standardu HL7: Proponujemy rozszerzenie działającej wg standardu HL7 wymiany informacji LIS – HIS o możliwość przesyłania dokumentów zgodnych z Polską Implementacją Krajową (PIK) HL7 CDA. Dzięki temu zapewniamy zgodność z aktualnymi przepisami oraz umożliwiamy efektywną wymianę danych medycznych między systemami informatycznymi,
  • usługa repozytorium EDM LABO: Nasza propozycja obejmuje dostawę usługi repozytorium EDM LABO Krajowego Operatora Chmury Medycznej. W ramach tej usługi zapewniamy przechowywanie Elektronicznej Dokumentacji Medycznej zgodnie z najwyższymi standardami bezpieczeństwa, z możliwością udostępniania i wymiany między świadczeniodawcami wykorzystując infrastrukturę Platformy P1.

Korzyści kompleksowego rozwiązania EDM:

  • wytwarzanie dokumentów zgodnych z najnowszymi standardami (PIK) HL7 CDA
  • sprawne zapisywanie i udostępnianie wyników badań laboratoryjnych i diagnostycznych.
  • gromadzenie dokumentacji z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa.
  • zdalny dostęp do Elektronicznej Dokumentacji Medycznej indeksowanej na platformie P1.
  • eliminacja konieczności rozbudowy infrastruktury sprzętowej na potrzeby obsługi, tworzenia i udostępniania EDM.
  • spełnianie obowiązków prawnych nakładanych na laboratoria związanych z prowadzeniem i przechowywaniem dokumentacji medycznej.

Elektroniczna Dokumentacja Medyczna jest kluczowym elementem nowoczesnej opieki zdrowotnej, która wspiera placówki medyczne w efektywnym zarządzaniu danymi medycznymi oraz zapewnianiu wysokiej jakości opieki pacjentom.

 

Rozwiń

eLABORAT

Platforma eLaborat to rozwiązanie, które umożliwia szybkie udostępnianie wyników badań oraz elektronicznie podpisanych sprawozdań zarówno indywidualnym pacjentom, jak i instytucjom zlecającym ich wykonanie.

ELaborat wyróżnia się kilkoma kluczowymi cechami:

  1. Szybkość: Wyniki i sprawozdania z badań są udostępniane jednocześnie z ich autoryzacją, co zapewnia natychmiastowy dostęp do istotnych informacji.
  2. Oszczędność: Dzięki eLaborat możliwy jest bezpośredni wydruk dokumentów u odbiorcy, eliminując konieczność druku w laboratorium oraz koszty związane z ich przesyłaniem. To skuteczne ograniczenie kosztów.
  3. Publikacja: Serwis umożliwia publikację wyników dla nieograniczonej liczby użytkowników, zapewniając szeroki dostęp do informacji.
  4. Brak inwestycji w infrastrukturę: Dzięki usłudze eLaborat nie są wymagane dodatkowe inwestycje w infrastrukturę, takie jak dodatkowy sprzęt czy oprogramowanie.
  5. Bezpieczeństwo danych: Zapewniona jest pełna ochrona dostępu do danych, zgodna z obowiązującymi przepisami prawnymi.
  6. Dostępność i prostota obsługi: Usługa jest prosta, intuicyjna i dostępna poprzez przeglądarkę internetową, co ułatwia korzystanie dla wszystkich użytkowników.
  7. Niski koszt eksploatacji: Opłata abonamentowa jest niezależna od ilości użytkowników i publikowanych badań, co przekłada się na przewidywalność kosztów dla laboratoriów.
  8. Współpraca z pakietem dokumentacji elektronicznej LISkan: Pozwala na publikację oryginalnych wyników badań otrzymanych w formie papierowej od podwykonawców, co jeszcze bardziej zwiększa funkcjonalność serwisu.
  9. Równoczesna obsługa wielu podmiotów: Usługa może obsługiwać jednocześnie wiele laboratoriów, co jest szczególnie atrakcyjne dla mniejszych placówek.
  10. Gwarantowany dostęp: Usługa zapewnia nieprzerwany dostęp do wyników przez szerokopasmowe łącze internetowe.
  11. Możliwość udostępniania wyników pacjentom indywidualnym: eLaborat umożliwia udostępnianie wyników nie tylko instytucjom, ale również pacjentom, co zwiększa transparentność i dostępność informacji.

Dzięki platformie eLaborat, laboratoria mogą efektywnie zarządzać wynikami badań, oszczędzając czas i koszty oraz zapewniając pełen dostęp do informacji dla wszystkich zainteresowanych podmiotów.

 

 

Rozwiń

Listrada

Nasze doświadczenie, wynikające z ponad 300 uruchomionych połączeń dwustronnej wymiany danych między systemami informatycznymi, zaowocowało stworzeniem uniwersalnego rozwiązania. Nasza platforma do elektronicznej wymiany informacji laboratoryjnych to obecnie jeden z najszybszych i najbardziej pożądanych sposobów komunikacji między podmiotami medycznymi.

Platforma LIStrada to kompleksowy, zautomatyzowany system informatyczny, który działa niezależnie od architektury i konfiguracji systemów użytkowników. Umożliwia ona medycznym laboratoriom wymianę informacji — zarówno zleceń, jak i wyników — pomiędzy Laboratoryjnymi Systemami Informatycznymi (LIS) a innymi systemami medycznymi, takimi jak Systemy Informatyczne Szpitali (HIS)czy systemy do obsługi przychodni.

Zaletami proponowanego rozwiązania są

  • umożliwienie wymiany informacji laboratoryjnej – dostępne dla wszystkich podmiotów, w tym tych, dla których samodzielna organizacja takiej usługi byłaby technicznie lub ekonomicznie nieuzasadniona,
  • unifikacja i całkowita automatyzacja procesów wymiany informacji laboratoryjnej,
  • uniezależnienie wymiany informacji oraz jej ceny od budowy i konfiguracji systemów kontrahentów,
  • samodzielność i niezależność w zarządzaniu słownikami badań i zleceniodawców,
  • obsługę przesyłek w standardzie HL7 vol. 2 oraz HL7 CDA,
  • wymianę informacji z systemami OSOZ (Kamsoft), DrEryk (Ericpol), mMedica (Asseco),
  • możliwość przesyłania wyników w postaci graficznej oraz dokumentów podpisanych elektronicznie.

 

Rozwiń

Polis

Platforma POLIS umożliwia efektywne i równoległe zarządzanie wieloma laboratoriami, które działają autonomicznie, lecz równocześnie współpracują w ramach tej samej organizacji. POLIS to kompleksowy i zintegrowany system informatyczny, który zapewnia niezbędne ujednolicenie usług, utrzymanie spójnego wizerunku organizacji wobec klientów oraz sprawny, zautomatyzowany przepływ informacji.

Platforma składa się z autonomicznych modułów LIS, które obsługują poszczególne laboratoria, wyposażone w lokalne bazy danych i automatycznie synchronizowane z centralnym serwerem wspólnym dla grupy laboratoriów. POLIS zawiera moduł danych wzorcowych, moduł rozliczeń, moduł wymiany danych oraz moduł publikacji wyników, które pozwalają na obniżenie kosztów zarządzania i poprawę jakości informatyzacji laboratorium poprzez współdzielenie części infrastruktury technicznej, takiej jak serwery. Platforma umożliwia również współkorzystanie z funkcji, które ze względów technicznych lub ekonomicznych nie są dostępne dla pojedynczych laboratoriów.

POLIS to również:

  • stały, niski koszt objęcia systemem kolejnych laboratoriów z grupy,
  • wymiana informacji z kontrahentami, niezależna od liczby kontrahentów i ilości wymienianych danych,
  • unifikacja organizacji laboratoriów – możliwość optymalizacji wykorzystania personelu (np. zdalna autoryzacja wyników na dyżurach, wspólni administratorzy),
  • automatyczne aktualizacje (np. spowodowane zmianą przepisów) we wszystkich laboratoriach grupy,
  • możliwość wspólnej, jednolitej publikacji wyników przez serwis www (tak dla zleceniodawców jak i pacjentów), za pomocą pojedynczego narzędzia, niezależnie od liczby laboratoriów,
  • obniżenie kosztów, zarówno rozbudowy, jak i utrzymania systemu.

 

Rozwiń

Raporty mikrobiologiczne

Moduł raportowania mikrobiologicznego firmy Marcel S.A został zaprojektowany z myślą o potrzebach naszych klientów oraz wymaganiach stawianych im przez jednostki kontrolujące. Łączy sprawdzone rozwiązania z nowoczesnymi technologiami, które optymalizują proces tworzenia skomplikowanych statystyk, raportów i analiz.

Raporty Mikrobiologiczne zostały opracowane zgodnie z zaleceniami Krajowego Konsultanta w dziedzinie mikrobiologii lekarskiej. Ich zawartość i funkcje były konsultowane z ekspertami z całego kraju, co gwarantuje ich wysoką jakość i rzetelność.

Moduł zapewnia ciągły i szybki dostęp do informacji, niezależnie od tego, gdzie w danej chwili znajduje się i z ilu miejsc pochodzi fizyczna postać dokumentacji. Oferuje dynamiczne raporty i wielowariantowe analizy zgromadzonych danych oraz umożliwia ich prezentację w formie interaktywnych tabel oraz wydruków z formatu pdf, xls, csv.

Kluczowe cechy raportów mikrobiologicznych:

  • wygodny dostęp poprzez przeglądarkę www dający możliwość generowania raportów także poza strukturą Laboratorium.
  • możliwość tworzenia własnych grup materiałów diagnostycznych, organizmów, antybiotyków, zleceniodawców, płatników.
  • prosta konfiguracja map mikrobiologicznych, obejmująca badania czystościowe środowiska szpitalnego oraz badania wykonywane innymi metodami niż tradycyjny posiew: metody molekularne, immunodiagnostyka.
  • tworzenie i zapisywanie własnych szablonów raportów z możliwością ich grupowania.
  • szeroki zakres raportowanych treści: raport podstawowy (wizualizujący zależności pomiędzy dwoma wybranymi kryteriami) i raporty specjalizowane, w tym zestawienia ogólne, zestawienie lekowrażliwości organizmów, zestawienie skuteczności działania leków, mapa mikrobiologiczna, zestawienie ognisk epidemicznych, zestawienie organizmów i szczepów oraz wykaz wyników
  • tworzenie zestawień z możliwością zastosowania 3-poziomowych podziałów:
  • liczba pacjentów/liczba pacjentów z dodatnim wynikiem badania,
  • liczba przypadków,
  • liczba posiewów/liczba posiewów z wynikiem dodatnim,
  • liczba identyfikacji.

 

Rozwiń

Potrzebujesz prezentacji naszych produktów?

Skontaktuj się z nami 

lub

Wypełnij formularz

Rekomendacje